FAQ - snel antwoord op je vragen

Hoe kunnen we je helpen? Neem een kijkje op onze FAQ of neem contact met ons op als je je antwoord niet kan vinden.

Het flexibele lidmaatschap

Jouw bloomon lidmaatschap is, flexibel en vrijblijvend. Dit betekent dat jij zelf bepaald wanneer, hoe vaak en hoe lang jij bloemen van ons ontvangt. Bij je inschrijving kies je het formaat van je bos en geef je aan wanneer en hoe laat je de bloemen wilt ontvangen. Later kun je altijd inloggen op je bloomon-account om je bezorgschema te wijzigen. Zo kun je precies aangeven in welke weken je (geen) bloemen wilt ontvangen. Je lidmaatschap kan elk moment gepauzeerd worden via je account of via onze klantendienst. Let op: Je kunt een bezorging annuleren tot aan 3 dagen voor geplande bezorgdatum. Heb je bijvoorbeeld een bezorging gepland op woensdag en wil je nog een wijziging doorgeven of je account pauzeren? Dan dien je dit uiterlijk op zondagavond (23.59 uur) aan ons door te geven.

Je kunt je lidmaatschap op elk moment pauzeren of stoppen via je online account. Log in op je account, ga naar ""mijn account"" en click op de knop ""Account pauzeren"" of ""Account opzeggen"". Je kunt je account pauzeren voor een specifiek aantal weken, handig als je bijvoorbeeld op vakantie gaat. Je kunt er ook voor kiezen je account voor onbepaalde tijd pauzeren. Let op: Je kunt een bezorging annuleren tot aan 3 dagen voor geplande bezorgdatum. Heb je bijvoorbeeld een bezorging gepland op woensdag en wil je nog een wijziging doorgeven of je account pauzeren? Dan dien je dit uiterlijk op zondagavond (23.59 uur) aan ons door te geven.

Je kunt zelf instellen hoe vaak je bloemen van ons wilt ontvangen via je online account. Wanneer je je aanmeldt voor een bloomon lidmaatschap. krijg je standaard elke 2 weken een bezorging. Wil je je bezorgschema aanpassen? Log in op je account, ga naar 'Bezorgschema"" en selecteer de dagen waarop je graag (geen) bloemen van ons ontvangt.

Je kunt natuurlijk ook eenmalig bloemen bestellen. Zodra je je bloemen hebt ontvangen kun je direct je abonnement stopzetten. Zo ontvang je eenmalig een bos bloemen.

Nee, het is niet mogelijk om zelf een bos samen te stellen of om je voorkeur aan te geven. Onze bossen worden samengesteld door bloemstylist Anton van Duijn, finalist van het SBS6 programma 'Hollands Beste Bloemstylist'. Hij werkt met opvallende bloemen uit het seizoen, en dat zorgt iedere week voor verrassende samenstellingen. Je kunt geen voorkeur aangeven, maar wij garanderen iedere week een bijzondere bos bloemen. Om een indruk te krijgen van onze stijl, kun je kijken op onze Facebookpagina, Instagram en onze eigen blog. Hierop kun je verschillende foto’s en voorbeelden vinden van onze wekelijkse bloemen.

Betalingen

Nee, er zijn geen extra kosten aan verbonden. Het lidmaatschap kost niets en je betaalt per ontvangen bos. De prijzen van de bloemen zijn inclusief bezorging en BTW.

De eerste betaling vindt plaats op het moment dat je je eerste bestelling plaatst. De betalingen voor de volgende bossen verlopen automatisch, en worden afgeschreven in de week dat jij je bloemen ontvangt.

Je kunt betalen via Ideal. Creditcard, Automatisch incasso of Paypall. De eerste betaling vindt plaats op het moment dat je je eerste bestelling plaatst. De betalingen voor de volgende bossen verlopen automatisch, en worden afgeschreven in de week dat jij je bloemen ontvangt.

Wanneer een vriend(in) zich met jouw code inschrijft voor een bloomon lidmaadschap, krijg jij van ons tegoed voor een gratis bos. Dit tegoed wordt automatisch toegepast op je eerstvolgende bezorging. TIP: Je kunt dit tegoed ook gebruiken om iemand anders een cadeaubos te sturen.

Cadeau

Heb je nog geen account? Dan kun je je giftcard verzilveren via www.bloomon.nl/giftcard. Vul hier de code in vermeld op je giftcard, en vul je bezorginformatie in en wanneer je de bloemen wilt ontvangen. Wanneer je al een account hebt bij ons, kan je de giftcode verzilveren in het account. Onder het kopje 'Mijn account' vind je bij 'Betaalgegevens' een invulveld voor de code. Klik op 'Gift me!' en het tegoed wordt automatisch toegevoegd.

Je kunt bij ons cadeaubossen bestellen. Bij deze bossen is het mogelijk om een kaartje met een persoonlijke tekst toe te voegen. Dit is momenteel enkel mogelijk voor klanten van bloomon. Wanneer je bent ingelogd klik je op “Cadeaus”, vervolgens klik je op “Bestel” en doorloop je alle stappen. Wij bezorgen de bos op een datum naar keuze, dit hoeft niet op een datum te zijn waarop je zelf bloemen ontvangt. Wanneer je bloemen cadeau wilt doen kun je dit ook doen door een giftcard te bestellen. Je geeft vooraf precies aan hoeveel bezorgingen je cadeau wilt doen. De bezorgingen stoppen vervolgens automatisch wanneer het tegoed op is. Een giftcard bestel je via https://www.bloomon.nl/gifts.

Een bloomon giftcard kan worden ingewisseld tot 1 jaar na aankoop.

Wanneer je een giftcard voor 5 uur 's middags op een werkdag hebt besteld, wordt de giftcard dezelfde werkdag verzonden. De verzending van de giftcards gaat via PostNL, en gaat door de brievenbus.

Wanneer je een giftcard voor 5 uur 's middags besteld, wordt de giftcard dezelfde werkdag verzonden. De giftcard moet uiterlijk na 2 werkdagen zijn ontvangen. Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze klantenservice.

Mijn online account

Je kunt je bezorgschema wijzigen wanneer je bent ingelogd in je account. Onder 'Bezorgschema' vind je een kalender, waarin je aan kunt klikken op welke dag je wel of geen bloemen wilt ontvangen. Vergeet niet je bezorgschema op te slaan om je planning te bevestigen. Let op: Je kunt een bezorging wijzigen tot aan 3 dagen voor geplande bezorgdatum. Heb je bijvoorbeeld een bezorging gepland op woensdag en wil je deze annuleren? Dan dien je dit voor zondagavond 23:59 te doen via je online account.

Je kunt je formaat bloemen eenvoudig wijzigen in je bloomon-account, onder het kopje ‘Mijn formaat"’. Dit kun je tot 3 dagen voor je bezorging aanpassen.

Als je inlogt op je bloomon-account zie je onder het kopje ‘Mijn formaat"’ welk formaat bloemen je hebt besteld. Ook zie je in het schema eronder op welke data je bloemen gaat ontvangen.

Voor ieder formaat bloemen kun je bijpassende vazen bestellen. Je kunt deze eenvoudig toevoegen aan je bestelling door in te loggen op je account, en onder 'Extra's' je gewenste vaas aanklikken. Vergeet niet op 'Bevestig bestelling' te klikken.

Je kunt je bezorgadres wijzigen via je bloomon-account. Wanneer je naar 'Mijn account' gaat, vind je jouw bezorgadres, welke je eenvoudig aan kunt passen. Is de bezorging eenmalig op een ander adres? Vergeet dan niet het adres tijdig terug te zetten in je account. Zorg ervoor dat je wijzigingen in bezorgadres uiterlijk 3 dagen voor de bezorging aan ons door geeft. Indien te laat kunnen wij de bezorging niet meer annuleren of wijzigen. Ook kun je ervoor kiezen de bos van de week naar een ander adres te sturen. In dit geval kun je er zelfs een persoonlijke boodschap meesturen.

Bezorging

Je kunt je gewenste bezorgmoment kiezen bij het plaatsen van je eerste bestelling, of in je online account onder het menu "Bezorgschema". De voor jou beschikbare bezorgmomenten zijn afhankelijk van de regio waarin je woont. We bezorgen op donderdagavond tussen 18.00 en 22.00 door heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. In de regio's Amsterdam, Haarlem, Den Haag, Rotterdam en Utrecht bezorgen we ook op woensdag tussen 09.00 en 17.00 uur en op zaterdag tussen 08.30 en 12.00 uur. Wij kunnen helaas geen rekening houden met voorkeuren voor een specifieke bezorgtijd binnen het aangegeven tijdslot. Wel sturen we je een dag voor de bezorging een sms met de verwachte bezorgtijd.

Wanneer je van ons geen update hebt ontvangen over je bezorging en de bezorger meer dan 30 minuten later is dan de afgesproken tijd, kun je het beste ons bellen op 085 - 888 4404 of in geval van drukte een Whatsapp bericht sturen naar 06 13 862 995

Wanneer je jouw bloemen niet hebt ontvangen, neem dan contact op via whatsapp (06 13 862 995) of bel met ons (085 - 888 4404). Wij zoeken dan samen met jou naar een snelle oplossing om de bos na te leveren of opnieuw in te plannen. Houd er rekening mee dat we in verband met onze versheidsgarantie niet iedere dag bezorgen.

Als je niet thuis bent, kijken we of je een opmerking voor de bezorging hebt achtergelaten. Dit kan in ´Mijn account´. Hier kun je bijvoorbeeld aangeven dat we de bos op een beschutte plek onder het afdakje mogen zetten. Als jij er dan niet bent, zetten we de bloemen daar in een emmer met water. Als je geen opmerking hebt ingevuld proberen we de bloemen te bezorgen bij je buren. We doen er alles aan om buren te vinden die thuis zijn. Als we geen buren vinden die de bos aan kunnen nemen en je hebt geen opmerking voor de bezorger achtergelaten, nemen we de bos weer mee terug. We doneren hem dan namens jou aan een Ronald McDonald Huis bij jou in de buurt. Zo kunnen ouders van wie het kind in het ziekenhuis ligt, genieten van de bloemen in hun ‘thuis ver van huis’. Je krijgt dan de helft van de kosten vergoed.

Overig

Je kunt contact met ons opnemen door gebruik te maken van de chatfunctie op onze website, een e-mail te sturen naar [email protected], door te bellen naar 085 - 888 4404 of een Whatsapp te sturen naar 06-13 86 29 95. We zijn elke werkdag van 9.00 tot 21.00 uur bereikbaar, op donderdag van 9.00 tot 22.30 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.

De bloemen die wij gebruiken, komen recht bij de kweker vandaan. Dit houdt in dat onze bloemen vers van het veld of uit de kas komen en daardoor lang blijven staan. De houdbaarheid van de bloemen verschilt echter wel per bloemsoort. Gemiddeld staan de bloemen wel 10 tot 14 dagen! Meer (achtergrond)informatie over onze bloemen kun je vinden op onze blog, via onze nieuwsbrief en op onze Facebookpagina. Ook vind je hier verzorgingstips over hoe je je bloemen nog langer mooi kunt houden!

Wanneer jij je aanmeldt bij ons, ontvang je een persoonlijke link die je met je vrienden en familie kunt delen. Als zij via deze persoonlijke link ook een account bij ons aanmaken ontvangen zij een gratis vaas bij hun eerste bezorging. Jij wordt vervolgens beloond met een gratis bos. Onder het kopje 'Mijn account' vind je bij Betaalmethode hoeveel gratis bossen jij hebt gespaard. Het formaat van de bos kies je zelf in je persoonlijke account.

De small vaas is 20 cm hoog, heeft een diameter van 22 cm en de hals is 15 cm breed. De medium vaas is 30 cm hoog, heeft een diameter van 18 cm en de hals is 14,5 cm breed. De large vaas is 35 cm hoog, de diameter is 22 cm en de hals is 15,5 cm breed.

Facturen kun je terugvinden in je persoonlijke account onder het kopje Historie. Wanneer je op de datum klikt, opent de factuur. Facturen van giftcards ontvang je na het afronden van de bestelling per e-mail.

Kun je hier je vraag niet vinden? Neem contact op.