FAQ

Hoe kunnen we je helpen? Neem een kijkje op onze FAQ of neem contact met ons op als je je antwoord niet kan vinden.

Flexibel abonnement

Jouw bloomon-abonnement is zeer flexibel. Bij je bestelling geef je aan of je de bloemen wekelijks, tweewekelijks of één keer per vier weken wilt ontvangen. Later kun je altijd inloggen op je bloomon-account en in je maandkalender wijzigingen aanbrengen. Zo kun je precies aangeven in welke weken je (geen) bloemen wilt ontvangen. Je abonnement kan elk moment gepauzeerd worden via je bloomon-account of via onze klantenservice. Let op: staat er een bezorging gepland op donderdagavond en wil je nog een wijziging doorgeven of je account pauzeren? Dan dien je dit uiterlijk op maandagavond (23.59 uur) aan ons door te geven. Voor een bezorging op woensdag geldt zondagavond (23.59 uur) als deadline. Voor vragen kun je altijd contact met onze klantenservice opnemen via 085 - 888 4404 of service@bloomon.nl. Dit kan elke werkdag van 09.00 tot 18.00 uur en op donderdag zelfs tot 22.30 uur. Onze medewerkers staan je graag te woord.

Je kunt bloemen bestellen door te klikken op 'bestel je bloemen'. Daar kies je het formaat bloemen wat je wilt ontvangen, hoe vaak je die wilt ontvangen en wanneer dit jou het beste uitkomt. Vul je bezorgadres en betaalgegevens in, en wij doen de rest!

Via 'login' rechtsbovenin het scherm, kun je inloggen met je e-mailadres en het wachtwoord dat je zelf hebt gekozen.

Je kunt natuurlijk ook eenmalig bloemen bestellen. Tijdens je bestelling wordt wel gevraagd of je wekelijks, tweewekelijks of maandelijks bloemen wilt ontvangen, het maakt niet uit wat je hier invult. Zodra je je bloemen hebt ontvangen kun je direct je abonnement stopzetten. Zo ontvang je eenmalig een bos bloemen.

Ja, je ontvangt natuurlijk een bevestiging van je aanmelding bij ons. De bevestigingsmail ontvang je op het e-mail adres wat je bij ons opgegeven hebt. Let op: mogelijk komt deze in je spambox terecht.

Betalingen

Je kunt bij ons kiezen uit 3 verschillende formaten; small, medium en large. Small kost 17,95 EUR, medium kost 21,95 EUR en large kost 28,95 EUR. Er worden geen extra kosten berekend voor bezorging en de prijzen zijn inclusief BTW.

Nee, er zijn geen extra kosten aan verbonden. De prijzen van de bloemen zijn inclusief bezorging en BTW.

Nadat jij je eerste bloemen hebt besteld, vindt de betaling direct plaats via de betalingsmethode die jij hebt gekozen. De betalingen voor de volgende bossen verlopen automatisch, en worden afgeschreven een week nadat jij je bloemen ontvangt.

Je kunt je rekeningnummer wijzigen in je bloomon-account onder het kopje 'Betaalmethode'. Vergeet niet te klikken op 'update betaalmethode'. Vanaf nu worden de betalingen automatisch afgeschreven van je nieuwe rekeningnummer.

Cadeau

Via www.bloomon.nl/giftcard kun je je giftcard verzilveren. Je vult hier de giftcode in die op je giftcard staat, en vult je bezorgadres en gewenste bezorgdatum in. Na je aanmelding heb je een account bij bloomon, en kun je eenvoudig je bezorgplanning bekijken en aanpassen. Nadat het tegoed wat op je giftcard stond op is, stoppen de bezorgingen automatisch. Mocht je toch langer bloemen willen ontvangen, kun je in je account een betaalmethode toevoegen.

Je kunt op twee manieren bloemen cadeau doen. Zo kun je een bos, en vaas indien gewenst, met persoonlijk kaartje laten bezorgen. Dit is momenteel enkel mogelijk voor klanten van bloomon. Je vindt deze optie in je persoonlijke account. Wij bezorgen de bos op een datum naar keuze. Daarnaast kun je een giftcard bestellen. Je geeft vooraf precies aan hoeveel bezorgingen je cadeau wilt doen. De bezorgingen stoppen vervolgens automatisch wanneer het tegoed op is. Een giftcard bestel je via https://www.bloomon.nl/gifts.

Wanneer je al een account hebt bij ons, is er nog geen mogelijkheid om zelf je giftcode toe te voegen aan je account. Wel kunnen wij dit natuurlijk voor je doen. Je kunt chatten met onze medewerkers, een e-mail sturen naar service@bloomon.nl of bellen met onze klantenservice op 085 – 888 4404. Dit kan elke werkdag van 09.00 tot 18.00 uur en op donderdag zelfs tot 22.30 uur. Wij voegen dan het tegoed van de giftcard toe aan je account, zodat je gewoon bloemen kan ontvangen!

Wanneer je een giftcard voor 5 uur 's middags op een werkdag hebt besteld, wordt de giftcard dezelfde werkdag verzonden. De verzending van de giftcards gaat via PostNL, en gaat door de brievenbus.

Wanneer je een giftcard voor 5 uur 's middags besteld, wordt de giftcard dezelfde werkdag verzonden. De giftcard moet uiterlijk na 2 werkdagen zijn ontvangen. Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze klantenservice.

Bestellingen

Onze bossen worden samengesteld door bloemstylist Anton van Duijn, finalist van het SBS6 programma 'Hollands Beste Bloemstylist'. Hij werkt met opvallende bloemen uit het seizoen, en dat zorgt iedere week voor verrassende samenstellingen. Je kunt geen voorkeur aangeven, maar wij garanderen iedere week een bijzondere bos bloemen. Om een indruk te krijgen van onze stijl, kun je kijken op onze Facebookpagina, Instagram en onze eigen blog. Hierop kun je verschillende foto’s en voorbeelden vinden van onze wekelijkse bloemen. Daarnaast geven we regelmatig een sneak peak per e-mail.

Jazeker! Je kunt je formaat bloemen eenvoudig wijzigen in je bloomon-account, onder het kopje ‘Bezorgplanning’. Je bezorging op donderdag kun je tot maandagavond 23:59 uur wijzigen. Een bezorging op woensdag (in de regio Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Utrecht en Rotterdam) kun je tot zondagavond 23:59 uur wijzigen.

Als je inlogt op je bloomon-account zie je onder het kopje ‘Bezorgplanning’ welk formaat bloemen je hebt besteld (groene omlijning). Ook zie je in het schema eronder op welke data je bloemen gaat ontvangen.

Voor ieder formaat bloemen kun je bijpassende vazen bestellen. Je kunt deze eenvoudig toevoegen aan je bestelling door in te loggen op je account, en onder 'Extra's' je gewenste vaas aanklikken. Vergeet niet op 'Bevestig bestelling' te klikken.

Jazeker! Onder het kopje 'Extra’s' voeg je eenvoudig eenmalig extra bloemen toe aan je volgende bezorging. Let op: Wil je iets veranderen in je bezorgplanning? Je bezorging op donderdag kun je tot maandagavond 23:59 uur wijzigen. Een bezorging op woensdag (in de regio Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Utrecht en Rotterdam) kun je tot zondagavond 23:59 uur wijzigen.

Bezorging

We bezorgen op donderdagavond tussen 18.00 en 22.00 door heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Op woensdag bezorgen we alleen tussen 09.00 en 17.00 in de regio Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Rotterdam en Utrecht.

We bezorgen op donderdagavond tussen 18.00 en 22.00 door heel Nederland, met uitzondering van de Waddeneilanden. Op woensdag bezorgen we alleen tussen 09.00 en 17.00 in de regio Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Rotterdam en Utrecht. De dag voor je bezorging ontvang je een SMS met de verwachte bezorgtijd. Wij kunnen helaas geen rekening houden met voorkeuren voor een specifieke bezorgtijd binnen het aangegeven tijdslot.

Als je niet thuis bent, kijken we of je een opmerking voor de bezorging hebt achtergelaten. Dit kan in ´Mijn account´. Hier kun je bijvoorbeeld aangeven dat we de bos op een beschutte plek onder het afdakje mogen zetten. Als jij er dan niet bent, zetten we de bloemen daar in een emmer met water. Als je geen opmerking hebt ingevuld proberen we de bloemen te bezorgen bij je buren. We doen er alles aan om buren te vinden die thuis zijn. Als we geen buren vinden die de bos aan kunnen nemen en je hebt geen opmerking voor de bezorger achtergelaten, nemen we de bos weer mee terug. We doneren hem dan namens jou aan een Ronald McDonald Huis bij jou in de buurt. Zo kunnen ouders van wie het kind in het ziekenhuis ligt, genieten van de bloemen in hun ‘thuis ver van huis’. Je krijgt dan de helft van de kosten vergoed.

Je kunt je bezorgadres wijzigen via je bloomon-account. Wanneer je naar 'Mijn account' gaat, vind je jouw bezorgadres, welke je eenvoudig aan kunt passen. Is de bezorging eenmalig op een ander adres, vergeet dan niet het adres tijdig terug te zetten in je account. Houd er rekening mee dat je wijzigingen in je adres tijdig aan ons door dient te geven. Je bezorging op donderdag kun je tot maandagavond 23:59 uur wijzigen. Een bezorging op woensdag in de regio Amsterdam, Den Haag, Haarlem, Utrecht en Rotterdam kun je tot zondagavond 23:59 uur wijzigen.

Overig

Je kunt contact met ons opnemen door gebruik te maken van de chatfunctie op onze website, een e-mail te sturen naar service@bloomon.nl of door te bellen naar 085 - 888 4404. We zijn elke werkdag van 9.00 tot 21.00 uur bereikbaar, en op donderdag van 9.00 tot 22.30 uur.

De bloemen die wij gebruiken, komen direct bij de kwekers vandaan. Dit houdt in dat onze bloemen vers van het veld of uit de kas komen en daardoor lang blijven staan. De houdbaarheid van de bloemen verschilt echter wel per bloemsoort. Gemiddeld staan de bloemen wel 10 tot 14 dagen! Meer (achtergrond)informatie over onze bloemen kun je vinden op onze blog, via onze nieuwsbrief en op onze Facebookpagina. Ook vind je hier verzorgingstips over hoe je je bloemen nog langer mooi kunt houden!

Wanneer jij je aanmeldt bij ons, ontvang je een persoonlijke link die je met je vrienden en familie kunt delen. Als zij via deze persoonlijke link ook een account bij ons aanmaken ontvangen zij een gratis vaas bij hun eerste bezorging. Jij wordt vervolgens beloond met een gratis bos. Onder het kopje 'Mijn account' vind je bij Betaalmethode hoeveel gratis bossen jij hebt gespaard. Het formaat van de bos kies je zelf in je persoonlijke account.

De maat van de small vaas is 20 cm hoog, 22 cm diameter en de opening is 15 cm. De medium vaas is 30 cm hoog, heeft ook een diameter van 22 cm en de opening is 14,5 cm. De large vaas is 35 cm hoog, de diameter is ook 22 cm en de opening is 15,5 cm.

Facturen kun je terugvinden binnen je persoonlijke account onder het kopje Historie. Wanneer je op de datum klikt, opent de factuur. Facturen van giftcards kun je opvragen via de klantenservice.

Kun je hier je vraag niet vinden? Neem contact op.